تور مشهد | سفر مشهد | تور لحظه آخري مشهد تور مشهد | سفر مشهد | تور لحظه آخري مشهد .

تور مشهد | سفر مشهد | تور لحظه آخري مشهد

مراكز خريد مشهد

مراكز خريد مشهد

يكي از اهدافي كه در برنامه سفر به مشهد زائرين حرم امام رضا (ع) وجود دارد ، بازار و خريد است ، البته به هتل هاي مشهد هم توجه داشته باشيد و قبا سفر كيفيت هتل را بررسي كنيد ، بازار هاي مشهد به دليل وجود فرهنگ خاص در زمينه كسب تجارت و ارتباطات اجتماعي همواره داراي اهميت زيادي بوده است. مشهد علاوه بر مراكز متنوع قديمي داراي بازارهاي محلي است كه به زائران خدمت رساني مي كنند. برخي از مهم ترين مراكز خريد مشهد عبارتند از :

بازار رضا :

راسته بازار رضا در ضلع شرقي حرم مطهر رضوي قرار گرفته است و يكي از مهم ترين مراكز خريد زائرين و گردشگران است. بازار در ۲ طبقه همكف و فوقاني با طول ۹۶۰ متر و عرض ۳۳ متر ايجاد گرديده و داراي ۱۷۱۱ واحد تجاري است. اين بازار داراي تاسيسات ، انتظامات ، آبخوري ، اطلاعات ، نمازخانه و سرويس هاي بهداشتي است.

در اين بازار انواع سوغاتي‌هاي مشهد و مايحتاج زائرين از قبيل انگشتر فيروزه، انواع عقيق، عطريات، زعفران، نبات، مهر و سجاده، تسبيح، پوشاك و شيريني‌جات يافت مي شود. نزديكي به حرم مطهر رضوي از مزاياي بازار رضاست.

نمايشگاه بين المللي مشهد :

نمايشگاه بين المللي مشهد يكي از برگزاركنندگان مطرح نمايشگاه هاي تخصصي و بين المللي در ايران است كه از طريق چندين بزرگراه به مركز شهر متصل مي شود. در انتهاي بلواروكيل آباد و در محوطه اي وسيع قرار دارد. اين نمايشگاه داراي امكانات و تسهيلاتي از جمله ايستگاه تاكسي، مسجد، رستوران، پاركينگ، مركز خدمات پزشكي، محل رزرو هتل و بليط هواپيما براي بازديدكنندگان خود است. در اين مجتمع معماري سنتي و مدرن تلفيق شده اند. اين مجتمع داراي تسهيلاتي از جمله : پاركينگ طبقاتي، رستوران، بازار چند منظوره، شهربازي سرزمين عجايب، مركز فوريت‌هاي پزشكي، مراكز بانكي و اطلاع‌رساني مي باشد كه در هر طبقه از اين مجتمع فروشندگان لوازم صوتي تصوير، لوازم خانگي، چيني و بلور، تلفن همراه و رايانه حضور دارند.

مركز تجاري خيام :

اين مركز در زميني به مساحت ۲۰۰ هكتار ر حاشيه ي شمالي شهر مشهد واقع شده است. برنامه‌ريزي هاي صورت گرفته بر روي اين مركز تجاري به گونه‌اي است كه مي‌تواند به عنوان بورس تخصصي كالاها و خدمات نقش مثبتي را در امور بازرگاني ، اعم از داخلي و خارجي داشته باشد. امكانات اين مكان عبارتند از : بازارهاي خريد و فروش كالا، مركز پذيرايي و رستوران، كافي‌شاپ و كافي‌نت، دفاتر شركت‌هاي بازرگاني، بيمه و حمل و نقل بين‌المللي، بانك، نمازخانه، خطوط اتوبوسراني شهري، ايستگاه تاكسي، آژانس باربري و…. . بازار خيام داراي ۱۹۶ باب واحد تجاري با معماري ويژه و محوطه فضاي سبز مفرح و امكانات رفاهي براي عرضه ي كالاها به شهروندان است.

بازار مركزي :

در چهار راه شهدا قرار گرفته است و محدوده ي وسيعي را به خود اختصاص داده است. ساختمان هاي اين بازار چهار طبقه است و در طبقه دوم آن مراكز تجاري عمده و دفاتر بازرگاني قرار دارند. در طبقه منهاي دو آن تاسيسات بازار و پاركينگ واقع شده است. در غرفه‌ها و مغازه‌هاي موجود در اين مكان انواع پوشاك، سوغات، زينت آلات اجزا و عناصر و نمادهاي مذهبي و لوازم و احتياجات گردشگران ارائه مي گردد.

مجتمع تجاري زيست خاور :

در ابتداي خيابان كوهسنگي است و از مراكز خريد مهم مشهد است. زيست خاور در زميني به مساحت ده هزار متر مربع و در ۱۷ طبقه و با ارتفاع ۶۸ متر و داراي ۷۵ هزار متر مربع زير بناست. اين ساختمان يكي از عظيم ترين مجتمع هاي تجاري مسكوني در ايران است. ۷۰۰ واحد تجاري دارد و پاركينگ آن ظرفيت ۲۵۰ خودرو را داراست. چهار طبقه است و ۱۹۸ واحد مسكوني به علاوه تاسيساتي از قبيل شش دستگاه آسانسور مسافري و باربري، برق اضطراري و مدرن‌ترين تجهيزات سرمايشي و گرمايشي و بسياري ديگر از امكانات در خاورميانه كم‌نظير است.

بازار حكيم :

از ديگر مراكز خريد در مشهد است كه بدليل تنوع و گوناگوني اجناس عرضه شده در آن مورد توجه گردشگران است. داراي ۴ طبقه و ۱۲۰ واحد تجاري است كه در آن انواع پوشاك، اسباب‌بازي، لوازم آرايشي و بهداشتي، بدليجات، نقره‌جات، كريستال، لوازم روزمره زندگي، كيف و كفش و…عرضه مي گردد. به اين مكان بازار روس ها مي گويند زيرا اجناس توليد شده در كشورهاي آسياي ميانه را عرضه مي كند. بازار حكيم در خيابان امام خميني شمالي روبروي آموزش و پرورش قرار دارد.

مجتمع تجاري پروما :

اين مركز تجاري و مركز خريد مشهد در حاشيه ميدان جانباز واقع گرديده است و ۵۰۰۰ متر مربع فضاي فروشگاهي و حدود ۲۰۰۰۰ متر مربع فضاي تجاري دارد كه در ۵ طبقه ساخته شده است. داراي ۳۰۰ واحد تجاري ، پاركينگ و ۴۰۰۰ متر مربع فضاي سبز و امكانات براي بيش از ۷۰۰۰ مهمان در روز است.

 

بازار گوهرشاد :

مساحت بازار گوهر شاد حدود ۲۱۰۰ مترمربع و زيربناي آن در طبقه همكف ۱۴۴۵ مترمربع و طبقه پايين ۷۲۰ مترمربع مي‌باشد. زمين اين بازار جزء موقوفات گوهرشاد بوده است. بازار گوهرشاد سالن‌هاي عريضي دارد كه شامل ۸۴ مغازه در طبقات است كه در آن‌ها انواع لوازم برقي و خانگي، بلور و كريستال، پارچه، عطر و ادكلن، كفش، سيسموني نوزاد، لوازم‌التحرير و گرافيك، اسباب بازي، سوغات و… ارائه مي گردد. از جمله تسهيلات اين مجتمع مي توان به نمازخانه‌، عابر بانك، آبخوري و سرويس بهداشتي اشاره كرد. پس از ديدن مراكز خريد مشهد در تور مشهد ميتوانيد سري به مطلب ديدني هاي مشهد هم بزنيد و با جاذبه هاي گردشگري مشهد آشنا شويد .

مجتمع تجاري الماس شرق مشهد

مجتمع تجاري الماس شرق مشهد با موقعيت مكاني بسيار عالي و دسترسي به شهر بسيار راحت مي باشد كه در ۱۰۰ متري كمربندي شهر مقدس مشهد مي باشد. مجتمع تجاري الماس شرق مشهد داراي شش طبقه مي باشد . اين مجتمع تجاري از لحاظ فني و مهندسي در ايران رتبه برتر را دارد. مجتمع تجاري الماس شرق مشهد از معماري مدرن و سنتي بسيار خاص تلفيق شده است. مجتمع تجاري داراي گنبد بزرگي با قطر پنجاه متر مانند الماس تراش خورده مي باشد . اين مجتمع داراي آسانسورهاي متعددي مي باشد كه دسترسي به طبقات ديگر را راحت و آسان كرده است. ايجاد آبنماي ديدني و جالب با جديدترين تكنولوژي و همچنين امكانات رفاهي و خدماتي كه براي مشتريان و غرفه داران مهيا كرده است. مسافران تور مشهد از جمله بازديد كنندگان اين مركز خريد مي باشند. از ديگر امكانات مجتمع تجاري الماس شرق مشهد رستوران با غذاهاي متنوع و فست فود , پاركينگ طبقاتي , سرزمين عجايب , اورژانس و مركز پزشكي , مركزهاي اطلاع رساني و بانك مي باشد. همچنين در طبقات غرفه هاي لوازم خانگي , رايانه , موبايل , بلور و چيني و كريستال و لوازم صوتي و تصويري وجود دارد كه در دسترس براي مسافران تور مشهد مي باشد.

مجتمع تجاري ويلاژ توريست مشهد

مجتمع تفريحي و توريستي ويلاژتوريست مشهد در موقعيت بسيار مناسب گردشگري و اقتصادي شهر مقدس و توريستي مشهد و در ابتداي جاده ييلاقي طرقبه , انتهاي بلوار وكيل آباد واقع شده است. دسترسي راحت و سريع به اصلي ترين بزرگراه، يكي از ممتاز ترين پروژه هاي تجاري و توريستي كشور از لحاظ موقعيت مطرح مي باشد. به ايستگاه اصلي قطار شهري مشهد ۸۰۰ متر مي باشد، كوهستان پارك شادي، منطقه گردشگري سرزمين تمدن ها، پارك جنگلي وكيل آباد، سد چاليدره، بند گلستان و جاذبه هاي ديگر طرقبه، جايگاه خاصي را از لحاظ سرمايه گذاري مطمئن و مطمئن براي اين فراهم كرده است .


برچسب: ، 4مركز خريد مشهور در مشهد، تور ارزان مشهد، تور مشهد باقطار، مراكز خريد مشهد، معرفي بازار هاي مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ساعت: ۰۹:۵۶:۲۲ توسط:faezeh موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :